Nowe godziny otwarcia? Dłuższy urlop? Zmiany w ofercie? Warto wcześniej powiadomić klientów. Dlaczego warto i jak to zrobić – przeczytasz poniżej.
Mam pytać o pozwolenie?
Nie! To Ty decydujesz o tym, jakimi zasadami rządzi się Twoja firma. Klient decyduje z kolei o tym, czy chce korzystać z jej usług. Weź pod uwagę, że ludzie nie lubią nagłych zmian. Jeżeli chcesz podnieść ceny, na pewno masz ku temu powód – rosnące koszty produktów, podwyżka czynszu. Trudno oczekiwać, żeby klienci przyjęli to z entuzjazmem, ale jeśli właściwie uargumentujesz swoją decyzję, z pewnością to zrozumieją. Uwierz w to, że większości ludzi zależy na jakości bardziej niż na jak najniższej cenie. Jeśli to Twoi stali klienci, to obdarzają Cię pewnym zaufaniem. Docenią to, że informujesz ich wcześniej o ważnych zmianach i nie zaczną z tego powodu szukać innego salonu.
Powiadamiać możesz też o pozytywnych zmianach zachodzących w salonie, o wprowadzanych udogodnieniach. To świetny sposób na przyciągnięcie tych klientów, którzy nie pokazują się już od jakiegoś czasu!
Jak właściwie sformułować komunikat?
Jeżeli wyjeżdżasz na urlop i nie umawiałeś na ten okres żadnych wizyt, wystarczy zwykła informacja. W innych okolicznościach pamiętaj, żeby właściwie uargumentować swoją decyzję. Przy wspomnianych podwyżkach cen wspomnij, że nie chcesz obniżać poziomu usług, a kosmetyki, których używasz, kosztują więcej niż wcześniej. Jeżeli odchodzi pracownik, który cieszył się dużą sympatią, też warto wysłać wiadomość, w której zapewnisz jego klientów, że reszta zespołu jest do ich dyspozycji. Nie tłumacz i nie usprawiedliwiaj się. Wiadomośc powinna być uprzejma, ale dość zwięzła, żeby nie wywoływać wrażenia, że masz poczucie winy. Jeżeli informujesz o czymś pozytywnym, postaraj się wskazać korzyść, jaka płynie z tej zmiany dla klientów – na przykład gdy uruchamiasz system do rezerwacji wizyt w salonie online napisz, że od teraz mogą rezerwować wizyty kiedy tylko mają czas, nawet poza godzinami pracy salonu.
Jak wysłać wiadomość?
Możesz skontaktować się ze swoimi klientami mailem lub SMS-em. Przy kilkudziesięciu klientach może być nieco problematyczne – chyba, że wykorzystasz odpowiednie narzędzia. Systemy do zarządzania pozwalają zwykle na masową wysyłkę wiadomości do zgromadzonej bazy klientów. To zdecydowanie najwygodniejsze rozwiązanie.
Pielęgnowanie relacji z klientami to bardzo opłacalna strategia, bo pogłębia lojalność i wzajemną sympatię. Wizyta u fryzjera powinna być przyjemnością, a najchętniej odwiedza się przecież tych, których się lubi.